Pedagogisch-, didactisch en schoolklimaat
Wij zorgen voor een veilig schoolklimaat, door rust in de school en een kindvriendelijke, veilige leeromgeving met structuur en duidelijkheid. We beginnen het schooljaar altijd met het programma ‘Klassenkracht’, dat een positief klimaat in de groep realiseert. Leerkracht en leerlingen stemmen de regels en afspraken voor de rest van het schooljaar af. Leerlingen krijgen hierdoor al vroeg een rol bij de besluitvorming in de klas. Zij krijgen verantwoordelijkheid en trainen hun sociale vaardigheden.
Onderwijsconcept
Onze school biedt gedegen taal-, reken-, spelling- en leesonderwijs (kernvakken). Dit doen we in een uitdagende leeromgeving, waarin we aansluiten op de onderwijsbehoeften en het individuele niveau van kinderen. Belangrijk in onze aanpak zijn de instructies volgens EDI, activerende werkvormen en de inzet van ICT. ’s Ochtends en in het begin van de middag zijn wij bezig met de kernvakken. We sluiten elke dag af met ons thematisch aanbod voor de wereldoriënterende vakken.
Spelend leren
Bij de kleuters gaan wij uit van spelend leren. De groepen 0, 1 en 2 zijn gemengd. Kleuters hebben nog veel behoefte om te spelen en leren spelenderwijs. We werken met thema’s uit de belevingswereld van kleuters, zoals uitvinden, reizen in de tijd en vriendschap. Wij creëren een aantrekkelijke en rijke speelleeromgeving met hoeken, een uitdagend, gevarieerd en beredeneerd aanbod en geven de kleuters bewust ruimte voor eigen inbreng.




